Shout out/Memo

2014???

Wednesday, February 10, 2010

Okay, so what?

dear blog,

the PTPL College called me in the evening. the conversation was in Malay.

me : hello? (with my sorethroat voice)
ptpl : hello, aini? ni kak **** dari kolej ptpl.
me : ehem?
ptpl : kenape suara mcm tercungap-cungap ni?
me : (looking around) uh...saya sakit tekak?
ptpl : oh, ye ke? dh mkn ubat? tak pegi klinik ke?
me : (frowning) um....kak **** nk ckp ape ni?
ptpl : oh, ahahahaha! tak, ni akak nk ckp skit psl kolej ni. adik ade dpt surat yg kitorang hantar dulu?
me : ehem? (afraid that she would ask to take that letter coz i don't remember where i put it) ;P
ptpl : ok. bagus. adik trial hari tu dpt brape?
me : x seberape.
ptpl : brape a?
me : x ingat. dh lama dh.
ptpl : oh, xpe. mcm ni, adik bleh daftar kt sini utk march intake guna result trial.
me : trial saya teruk (whatever)
ptpl: xpe, dik. ramai dh daftar dh. result trial diorang tu pon cukup2 makan je. ha, diorang dh bleh gi belajar bulan mac ni, tau. cepat skit. utk degree dua thn je.
me : apsal sekejap sgt? (i talked in a soft voice like talking to myself)
ptpl : ye? ade ape2 ke?
me : tak. (sighing) nape sekejap sgt?
ptpl :oh, haha! jgn risau. lepas adik dh belajar tu adik bleh buat lanjutan kt msu. pernah dgr msu?
me : (rolling my eyes) ye.
ptpl : bagus. kt situ adik bleh sambung buat degree utk dua thn setengah. klau campur semua skali, empat thn setengah.
me : (ko ingat aku x pandai kira ke?)



ptpl : adik biler dh abis belajar bleh terus dpt kerja. ha, kan cepat tu.
me : ye, tau. (in a soft voice again)
ptpl : adik ambil aliran ape mase periksa tu?
me : sastera. (just then, i saw a stray cat in the kitchen, searching for a fish)
ptpl : oh, sastera. adik ambil ape tu?
me : (stamping my feet onto the floor to make my dad notice so that i can't ask him to chase out the cat) uh...saya ambil lukisan kejuruteraan ngan seni.
ptpl : oh, bagus! kt sini ade ditawarkan kursus rekabentuk grafik. adik bleh belajar camne nk buat kad kahwin, papan tanda, itu la ini la...blalalalala...
me : (on, my! that cat is gonna take the fish!!!) (my dad realized that and he chased out the cat) oh...ahahahah! tapi kak ****, saya x minat mcm tu. saya xnk buat papan tanda ape sumer tu la!
ptpl : oh, ye ke? dh tu adik nk ape?
me : saya minat lukis komik.
ptpl : oh, komik. ade! ade! kt sini adik kena belajar basic dulu la blalalala....
me : yuran dier brape?
ptpl : uh...rm410 utk pendaftaran. yuran penuh, rm18000 lebih...adik bleh apply ptpn guna result trial at least tiga kredit pon bleh dpt.
me : (sighing) nanti saya bincang dulu la camne...
ptpl : ok, klau ade ape2 tepon akak ye. ni nombor dier...xxxxxxxxxxxxxxxxxx
me : ok. tima kasih, ye kak.
ptpl : ok. bye.

2 comments:

  1. dia tepon ko lak eh? haha,
    dia tepon aku awal bulan 1 haritu,
    tapi aku cakap,
    "Maaflah kak, kakak terlambat telefon beberapa hari, saya baharu je mendaftar pergi ke kelas bahasa dan kelas memandu. Kalau kakak awal haritu mungkin saya dapat pertimbangkan."

    aku ingat semua kawan kita dapat surat PTPL tu, rupanya certain je eh?

    ReplyDelete